Resultats de les Competències bàsiques 15/16

12 gener 2017

Uncategorized

Estem vivim un moment clau en la redefinició dels objectius d’aprenentatge, on les soft Skills, aquelles competències menys presents en el sistema educatiu, cada vegada són més indispensables en el desenvolupament personal i professional en la societat on vivim. És per aquest mateix fet, que la mateixa OCDE està revisant els propis indicadors per mesurar un “bona educació”, mirar de desenvolupar mecanismes objectius per avaluar l’empatia, la creativitat o el treball en equip per citar alguns exemples. També el projecte Escola Nova 21 està decidit a ser pioner en l’establiment d’indicadors objectius que permetin posar en valor competències que tots convergim en definir en essencials.

captura-de-pantalla-2016-12-04-a-les-9-55-28

Mentre no disposem d’aquestes noves eines d’avaluació continuarem utilitzar les actuals, que encara que de forma parcial, sí que recullen la salut educativa de l’alumnat en base a aprenentatges competencial rellevants com la competències lectora, escrita, de resolució de problemes, etc. Aviat els alumnes de 4t d’ESO realitzaran les proves de competències bàsiques que realitzen tots els alumnes catalans simultàniament. Aprfotint aquest moment us compartim els resultats del curs passat que ens continuen reflectint uns resultats excel.lents. En la seva interpretació volem remarcar una davallada en els resultats obtinguts en llengua castellana que no s’ajusten ni a la realitat observada pels docents de llengua de l’escola, ni tindria sentit en la perspectiva històrica observada al llarg dels anys. Després de fer-ne una revisió exhaustiva s’ha detectat una revisió inusualment exigent,que posen de manifest una diferència de criteris entre l’avaluador exter de llengua catalana i castellana. Encara que la concreció d’aquesta avaluació competencial ens ajuda a millorar aspectes concrets no creiem que aquesta alteració s’adigui a la realitat i així mateix s’ha transmès a l’equip avaluador que accepta el decalatge avaluador. Més enllà d’aquesta observació ens sembla que aquests resultats donen una bona aproximació del bon estat de salut dels aprenentatges del nostre alumnat, que obtenen uns resultats excel·lents en els 5 àmbits analitzats. Aquest curs passat per primera vegada s’ha inclòs l’avaluació de competències científico-tecnològiques.
En el següent gràfic es comparen els resultats de percentatges d’alumnes amb nivell alt i mig/alt de les escoles de l’Agrupació Escolar Catalana (AEC), amb un perfil similar al nostre, amb els obtinguts pels alumnes de 4t d’ESO de Sadako i els obtinguts pels alumnes de tot Catalunya.

captura-de-pantalla-2016-12-04-a-les-11-29-26

Com en altres cursos adjuntem també l’avaluació mitjana de l’històric dels 5 anys, que s’han realitzat aquestes proves de competències bàsiques que ens sembla donen una visió més global del nivell acadèmic mig de l’escola.

captura-de-pantalla-2016-12-04-a-les-11-32-11
De totes maneres no deixarem de reiterar la importància de que l’alumnat de l’escola marxi amb un bon nivell competencial general però alhora marxi amb una motxilla farcida d’aquelles competències que fan referència a l’empatia, la implicació, el treball en equip, la solidaritat, el pensament crític i creatiu, etc.

 

 

Subscriure's

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

One Comment a “Resultats de les Competències bàsiques 15/16”

  1. jlosantosaula Says:

    Enhorabona per aquests bons resultats i per esser conscients que són un resultat més de la feina docent i no l’objectiu principal

    Resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: