
Aquesta darrera setmana en Sergi, exalumne de l’escola i la Judith, tots dos estudiants de disseny, han dut a terme un excel.lent projecte de col.laboració amb l’escola. Amb la voluntat de vincular el disseny amb el benestar de l’alumnat, s’han realitzat dues accions:
- Durant tota la setmana s’ha instal.lat a l’entrada de l’escola, un mesuròmetre de benestar, en el que els alumnes dels diferents cursos han anat triant les boles de colors que s’ajustaven a les seves la sevesvivències diàries.
- Amb la participació de molts alumnes de l’escola, també s’ha fet un gran mural a la plaça de l’escola amb la paraula SAMAGAMA.
Samagama és un paraula d’origen sanscrit, que al curs passat els alumnes de 6è van adoptar per donar-li el següent siginificat:
Xivar-se, delatar, intercedir en favor d’un alumne que està essent assetjat, molestat o no ben tractat per un o més companys.
Aquesta paraula es va triar per donar un valor positiu ala paraula “xivato”.
La paraula Samagama s’incorpora en el projecte Somrius per destacar l’important paper que tenim tots a l’hora de no permetre actuacions inadequades dels propis companys vers a d’altres.
Agraim molt enèrgicament l’actitud i treball del Sergi i la Judith per poder fer possible aquests projectes
Avui, a l’assemblea de l’escola, s’han compartit les intencions d’aquests dos projectes pensats per fomentar el benestar i el respecte a l’escola.
En aquesta mateixa assemblea en James i l’Ivan ens han parlat de compartir allò que sabem fer i la importància de lluitar les nostres il·lusions i els nostres somnis.
7 Juny 2017 a 23:01
Molt bona iniciativa, la celebro! Sentir-se bé és clau per aprendre!
Ara, què us sembla si en comptes d’un nom tan redundant com “mesuròmetre del benestar” (el sufix -metre ja vol dir “aparell de mesura” no cal dir “aparell que mesura la mesura) en diem BENESTÒMETRE?