
En els darrers cursos, havíem decidit aturar la publicació dels resultats de competències bàsiques de l’escola per evitar concentrar únicament la idea d’èxit en els resultats acadèmics. Com bé sabeu, l’escola treballa tant per posar aquests aprenentatges en valor com per assolir un bon nivell competencial de les competències “toves”, que no solen ser avaluades pel sistema educatiu, com la creativitat, l’expressió oral, l’empatia, l’autonomia, la cooperació o el lideratge, per citar-ne només alguns exemples.
Aquest curs, donades les circumstàncies i coincidint que enguany ha arribat a 4t d’ESO el curs que va iniciar la implantació de les aules cooperatives a l’escola, hem valorat compartir de nou els resultats amb les famílies de Sadako.
Com veureu, els resultats són molt satisfactoris i, més enllà de l’anàlisi pertinent que hem fet d’alguns resultats puntuals, derivats del moment del curs en què es va fer la prova, i alguna altra millora a contemplar, el més important és la sostenibilitat en el temps d’aquests resultats. La mitjana durant els nou cursos consecutius que s’han realitzat aquestes proves a l’alumnat de tot Catalunya, els nois i noies de l’escola ha sostingut una mitjana de 19 punts per sobre dels resultats obtinguts per tot l’alumnat a Catalunya.
Per a una escola amb una mirada inclusiva com la nostra, el més important continuarà essent la cura de l’infant i jove de l’escola, però aquests resultats evidencien la compatibilitat entre assolir bons resultats acadèmics i desenvolupar competències per a la vida, per les quals segur que continuarem aprenent i treballant.
6 Mai 2020
ACTIVITATS CURSOS